Hyvinvointituotteet maailmalla – trendejä ja ideoita

Hyvinvointituotteet jatkavat maailmanvalloitusta. Tule 6.2.2020 Lahteen kuulemaan miten näiden erikoistuotteiden trendit vaikuttavat Isossa-Britanniassa, Skandinaviassa ja Keski-Euroopassa. Tapahtumaan on koottu myös mielenkiintoinen tuotenäyttely; esillä erityisesti välipalatuotteita. Lisäksi julkistetaan aiheeseen liittyvän kuluttajatutkimuksen tulokset sekä Saksan ja Ranskan hyvinvointituotteiden markkinaselvitys.

Paikalla on useita kansainvälisten markkinoiden asiantuntijoita. Foodwestin markkinatutkija Emmi Penttilä on vieraillut Food Matters Live -messuilla Lontoossa ja tuo viimeisimmät terveiset Ison-Britannian markkinoilta. Ruotsin ja Skandinavian hyvinvointikategorioista ja niiden kehittymisestä tulee kertomaan markkinoinnin professori Ulf Johansson Lundin yliopistosta. Tapahtumassa valotetaan myös Saksan ja Keski-Euroopan tilannetta. MarketWise -hankkeen löytöretkeilijä Jukka-Pekka Inkinen Fennopromolta kertoo videoiden välityksellä tuoreita kuulumisia eri messutapahtumista maailmalta.

Päivään sisältyy MarketWise-hankkeen ja Foodwestin yhteinen teemoittain koottu tuotenäyttely, jonka ympärillä varmasti syntyy pöhinää ja ideoita kotiin vietäväksi.

Tilaisuuden päättää Superhyvä-hankkeen Viexpolta tilaaman Saksan ja Ranskan hyvinvointituotteiden markkinoita käsittelevän markkinaselvityksen esittely. Tutkimus kattaa seuraavat tuoteryhmät: kauratuotteet, vegetaristiset ja vegaaniset tuotteet, luonnontuotteet ja superfoodit sekä luomutuotteet. Selvityksessä kerrotaan hyvinvointituotteiden markkinoiden koosta, tyypillisistä jakelukanavista sekä nykyisistä ja lähitulevaisuuden trendeistä. Mitkä hyvinvointituotteet ovat kiinnostavia Saksan ja Ranskan markkinoilla juuri nyt? Markkinaselvityksen esittelee Senior Advisor Carita Pöntinen Viexpolta.

Katso päivän tarkempi ohjelma

Ja ilmoittudu mukaan

SUPERHYVÄ-hanke

Superhyvä – Uusilla avauksilla menestykseen käynnistyi heinäkuun alussa ja se kestää vuoden 2020 loppuun asti. Superhyvä kattaa kiinnostavan ja ajankohtaisen aihealueen: hyvinvointituotteet. Näihin luetaan mm. kasvis- ja luomutuotteet, arktiset tuotteet, erityisruokavaliotuotteet, ravintolisät, funktionaaliset tuotteet, superfood-tuotteet sekä ekologiset ja eettiset näkökulmat huomioivat tuotteet. Lisäksi aivan uutena alueena hankkeessa on syötävä kosmetiikka, joka on maailmalla nosteessa juuri nyt.

Lisätiedot hankkeesta sekä mahdollisuudesta osallistua hankkeeseen pilottiyrityksenä: www.superhyva.fi sekä Eeva-Liisa Häkli (eeva-liisa.hakli@foodwest.fi, 040 8255056)